יצירתנו לאורך השנים

עונה 14

2022-23

׳תזמורת ירושלים מזרח ומערב׳

1. יאסו! גליקריה

מנצח:

על הציר המוזיקלי שבין ישראל ויוון יש כוכבת אחת שמנצנצת מעל כולן. גליקריה, הזמרת שמחברת את ארצות הנמל הים תיכוניות שלנו, הכירה לקהל הישראלי כמה קלאסיקות על-זמניות והחזירה איתה ליוון שירים נפלאים בעברית, שטענו מימד חדש של עומק במושג לייקו טרג׳ודי (שיר עם ביוונית). את כל אלה ועוד היא מביאה לקונצרט משותף שיפתח עונה מסחררת וצבעונית של התזמורת.

 

נגן אורח: צפי שלמה – בוזוקי

2. בינת אל סולטן

מנצח:

כבר עשור שהקשר של התזמורת ונסרין קדרי הולך ומעמיק. היום, כשהיא אחת זמרות הבולטות והמוערכות במוזיקה הישראלית, היא חוזרת לסדרת קונצרטים נוספת שחוגגת את הדיוות הענקיות של המוזיקה הערבית – אום כלתום, פיירוז, ווארדה אלג’זאא'ריה ואחרות – ומלבישה אותן בעיבודים חדשים וצבעוניים. בליווי מקהלת אלשיך – מרכז למוזיקה מסורתית.

נגן אורח: אמג׳ד מריח – אקורדיון

3. שירת המגרב

מנצח:

התנועה האנושית לאורך ההיסטוריה הביאה אל המגרב השפעות, צבעים, טעמים וקולות מרחבי העולם כולו. שניים מהקולות הנשיים הצעירים והבולטים בצפון אפריקה היום, סנאה מרחאטי ודלאל ברנוסי, שרות ומספרות את כל היופי שבין אנדלוסיה לקזבלנקה. בליווי מקהלת אלשיך – מרכז למוזיקה מסורתית

 

נגן אורח: אלעד לוי – קמנג׳ה

4. דיוקן אמן / תחנות בזמן - אביהו מדינה

מנצח:

התזמורת שמחה לחגוג את זכייתו של אביהו מדינה בפרס ישראל, ולהעלות על נס את יצירתו שעיצבה את המוזיקה הישראלית בעשורים האחרונים. בסדרת סיום העונה תתארח גם כוכבת "אקס פקטור לאירוויזיון" גלי בן שושן ותבצע עם אביהו מדינה את הקלאסיקות שכתב והלחין לעצמו ולאחרים. בואו להתרגש אתנו.

 

נגנית אורחת: שרון מנסור – קלידים