יצירתנו לאורך השנים

עונה 12

2020-21

׳תזמורת ירושלים מזרח ומערב׳

1. "גיברלטר"

מנצח: מתן יונה

על מיצר גיברלטר, נפגשים אירופה ואפריקה, ספרד ומרוקו, עוד וגיטרה פלמנקו.
לצד שתי רקדניות הפלמנקו המובילות בארץ – שרון שגיא וקרן פסח, וזמר הפלמנקו בעל הקול הענק – יהודה שוויקי, שגם משמש כיועץ מוסיקלי למופע, יצטרפו שני אמנים בינלאומיים – הישר ממרוקו הספרדית – דלאל ברנוסי בעלת הקול העצום, ולצידה וירטואוז הגיטרה פיטי קריו מספרד.

2. "אהוד בנאי - דיוקן אמן / תחנות בזמן"

מנצח: תום כהן

פרויקט חדש של התזמורת, במסגרתו נארח אמנים שביצירתם תרמו משמעותית לעיצובה של המוסיקה הישראלית. מסע שמתחיל בשירים מבית אבא, עובר דרך ההשפעות המוסיקליות השונות שנספגו, ומטפס עד ליצירות האישיות שנגעו ברבים ועיצבו את ה-די אן איי התרבותי שלנו.
ומי יותר מתאים לפתוח כזו מסורת מאשר הטרובדור הכנעני – אהוד בנאי – שביחד עם התזמורת, יקח אותנו לטיול מרחוב האגס 1 ועד לבמות הגדולות ביותר בארץ.
זמרת אורחת: סמא שופאני (The Voice)

3. "הפסנתר והתזמורת"

מנצח: ניזאר אלכאתר

אחד הכלים החשובים במוזיקה המערבית, הופך לגשר מרתק בין יבשות וסגנונות מוזיקליים. 

עם שלושה פסנתרנים וירטואוזים: עומרי מור, המחבר את הפסנתר למוזיקה צפון אפריקאית, גיא מינטוס המשלב ג'אז עם מוזיקה תורכית ויוונית וניזאר אלכאתר, שקושר בין האחים רחבאני מלבנון למוצרט האוסטרי.

 

4. "הראל סקעת שר עופרה חזה"

מנצח: תום כהן

מחווה מרגשת ויוצאת דופן של הזמר המצליח הראל סקעת, שבעזרת התזמורת יעניק חיים חדשים ליצירתה של אחת מהדמויות המוסיקליות שליוו את ילדותו ועיצבו את אישיותו המוסיקלית – עופרה חזה ז״ל.

חזה, שזכתה בתואר ״האמן הישראלי הנמכר ביותר בכל הזמנים״ נגעה בחייהם של רבים ברחבי העולם דרך שיריה שהתיכו את עולמות הפופ והנשמה עם מוסיקה תימנית שורשית. דרך השפה המוסיקלית היחודית של התזמורת שלנו ובעזרת המבצע הנדיר בקדמת הבמה, ננסה להביא את אותן פנינים בגרסה עכשווית.